آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

VOIP چیست؟

مدتی است که علاقه مندان و دست اندر کاران مخابرات و IT با نام VOIP ( Voice Over Internet Protucol ) آشنا شده اند. VOIP که به کاربران برقراری تماس های تلفنی از طریق اینترنت را می دهد از آن دسته ابتکارات نوینی است که نتوانست جایگاه چندان قابل توجهی در دزدیهای دیجیتال پیدا کند. برای دستیابی به ( VOIP ) برنامه های زیادی نوشته شده اند. این برنامه ها ماموریت دارند تا آنجا که ممکن است کیفیت کارکرد VOIP را آنطور که برنامه ریزی شده، ارائه دهد. شاید Skype جالب ترین برنامه حمایت کننده VOIP باشد. گرچه برای برقراری تماس از طریق Skype جالب ترین برنامه حمایت کننده VOIP باشد. گرچه برای برقراری تماس از طریق Skype باید مبلغی را هزینه کنید اما در عوض خدمات بسیار مفیدی را کسب خواهید کرد.
1- قدم اول ؛ ابزار شروع کار
اول از همه شما باید به برنامه Skype مسلط شوید، برای این کار طبیعتا نصب برنامه الزامی است. شما می توانید برنامه Skype را به طور رایگان در http://www.skype.com بیابید و آن را دانلود کنید. Skype معمولا تحت سیستم های ویندوز Mac os X و لینوکس کار می کند. " هر سه این برنامه ها به نحوی با هم همخوانی دارند به طوری که برنامه مخصوص مکینتاش با لینوکس و لینوکس با ویندوز همخوانی دارند" برنامه راه اندازی ( Set up ) را فعال کنید تا Skype نصب شود. می توانید برای این کار از روش Start up ( دستی ) و یا اتوماتیک استفاده کنید.
2- قدم دوم ؛ خود را به دنیای مجازی معرفی کنید
حال زمان ایجاد یک آدرس شخصی رسیده است. لازم نیست برای این کار هیچ نوع اطلاعات شخصی را ارائه دهید اما یادتان باشد، Username خاصی را که شما معرفی می کنید همان نامی است که باید همواره از آن استفاده کنید. پس در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید.
3- قدم سوم؛ اجتناب از مزاحمت های ناشی از VOIP
در راه اندازی این قسمت نهایت دقت را به خرج دهید. از قسمت File گزینه Option را در اختیار و روی دگمه Privacy کلیک کنید. قسمت Call گفت و گوهایی است که شما به طرز خاصی به دوستان خود اجازه برقراری تماس با خود را می دهید.
4- قدم چهارم ؛ سخت افزار مورد نیاز را فراهم کنید
بهتر است در این مرحله کمی زمان به آزمایش وسایل خود اختصاص دهید. نرم افزار کاهش اختلالات صوتی Skype به این معنی است که حتی اگر در اتاق خود در حال گوش دادن به موزیک هستید نباید مشکلی در برقراری تماس از طریق VOIP داشته باشید.
5- قدم پنجم؛ معرفی دوستان و آشنایان به برنامه
در قسمت " Adda Contact " که در گزینه Tools آن را می یابید به محض اضافه کردن نام دوستان و آشنایان خود به لیست Contact می توانید به راحتی هر چه تمام تر به سرعت شخص مورد نظر را انتخاب و با آنها صحبت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد