آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

تفحص روسیه از مایکروسافت پایان گرفت

سازمان ضدانحصارطلبی روسیه به تحقیق در زمینه احتمال نقض قوانین ضدانحصارطلبی از سوی مایکروسافت که عرضه سیستم عامل ویندوز اکس‌پی را در این کشور کاهش داده بود، خاتمه داد.

این سازمان در ماه ژوئن تحقیقی را علیه مایکروسافت آغاز و اعلام کرد که این تصور وجود دارد که این شرکت قوانین ضدانحصارطلبی را با کاهش عرضه ویندوز اکس‌پی به روسیه در هر دو شکل سیستم جدا و سیستم از پیش نصب شده در رایانه‌های شخصی و همچنین تغییر در سیاست قیمت برروی این محصول نقض کرده است.

رییس شرکت مایکروسافت در روسیه در یک گفت‌وگوی خبری اظهار کرده است این شرکت مدارکی را در اختیار این سازمان قرار داده که نشان می‌دهد ویندوز اکس‌پی در واقع برای مشتریان موجود است.

به گفته وی، مایکروسافت 1.2 میلیون نسخه روسی از سیستم عامل ویندوز را در سال مالی 2008 به فروش رسانده است. سازمان ضدانحصارطلبی روسیه در 10 ماه سپتامبر نیز مورد جداگانه‌ای را درباره سازندگان لپ‌تاپی که نرم‌افزار مایکروسافت در دستگاه‌های آن‌ها از پیش نصب شده است مورد بررسی قرار می‌دهد.

عمده درآمد مایکروسافت از مشتریان تجاری تامین می‌شود که برای قراردادهای مجوز درازمدت به این شرکت پول پرداخت می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد به جدیدترین نسخه ویندوز ارتقاء یابند. با این حال بسیاری از مشتریان فورا به ارتقاء دست نزده و مایکروسافت را ناچار کردند از نسخه‌های قدیمی این نرم‌افزار پشتیبانی کند.

این در حالی است که مایکروسافت مشتاق است که مشتریان از نسخه‌های جدیدتر ویندوز استفاده کنند تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه، استانداردهای جدیدتر و سیستم‌هایی که از فن‌آوری‌های مایکروسافت استفاده می‌کنند، به‌کار گرفته شوند.

این شرکت تا اندازه زیادی فروش ویندوز اکس‌پی را به فروشندگان و سازندگان بزرگ رایانه متوقف و مشتریان را به به‌کارگیری سیستم عامل جانشین آن یعنی ویندوز ویستا وادار کرده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد