آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

اینترنت صاحب آدرس‌های اینترنتی غیرانگلیسی‌زبان می‌شود!

اینترنت با تصویب سیستم آدرس چندزبانه، شاهد بزرگ‌ترین تغییر فنی در طی چند دهه گذشته می‌شود.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیکان - سازمان نظارت بر نام‌ها و ارقام اینترنتی - قرار است روز جمعه که آخرین روز کنفرانس شش روزه سئول است، پایان استفاده انحصاری از کاراکترهای لاتین برای آدرس‌های وب سایت‌ها را اعلام کند.

به گفته پیتر دنگیت تراش، رییس هیات مدیره آیکان که مسوول نظارت بر این تغییر است، این بزرگ‌ترین تغییر فنی برای اینترنت از زمان ابداع آن در 40 سال قبل است.

وی پیش‌بینی کرد که هیات مدیره آیکان روز جمعه تایید این تغییر را اعلام کند؛ هنگامی که این تغییرات فنی به اجرا درآیند، استفاده از کاراکترهای زبان‌های دیگر مانند چینی، عربی، کره‌یی و ژاپنی برای آدرس اینترنتی کامل به جای تنها بخشی از آدرس امکان‌پذیر خواهد شد.

به گفته راد بک استرام، رییس آیکان، این تغییر که به‌منظور خدمت کردن به شمار رو به رشد کاربران اینترنت غیرانگلیسی زبان ایجاد شده است، در اواسط 2010 محقق می‌شود؛ آیکان قصد دارد دریافت تقاضا برای این آدرس‌ها را از ماه آینده آغاز کند.

طبق گفته رییس آیکان، بیش از نیمی از 1.6 میلیارد نفر کاربر اینترنتی که امروز در جهان وجود دارند، از زبانی استفاده می‌کنند که حروف آن لاتین نیستند.

همچنین آدرس‌های اینترنتی دیگر از دامنه‌های سطح بالای عمومی محدودی مانند com. یا org. استفاده نکرده و به‌جای آن از نام‌های دامنه بین‌المللی شده‌ای مانند پست و بانک استفاده می‌کنند. البته تحت سیستم جدید تمام آدرس‌های اینترنتی که به بانک ختم می‌شوند، تنها برای بانک‌های مجاز موجود خواهند بود.

آیکان که در سال 1998 توسط دولت آمریکا ایجاد شد، به تازگی پس از اتمام توافق همکاری با وزارت بازرگانی این کشور، استقلال بیش‌تری یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد