آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

هیچ سازمانی پاسخگوی کیفیت نامناسب اینترنت نیست

عضو هیاتمدیره سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران گفت: هیچ سازمانی پاسخگوی کیفیت نامناسب و قطعی مکرر اینترنت در کشور نیست.

پیام کرباسی در گفتوگو با ایرنا با اشاره به عدم ثبات کیفی خدمات اینترنتی در کشور، گفت: بیش از 80 درصد کاربران کشورمان به طریق شمارهگیری (dialup) به اینترنت وصل میشوند که بدلیل قطع و وصلهای مکرر نمیتوانند از خدمات اینترنتی استفاده بهینه کنند.
وی افزود: در شرایط فعلی کاربری که از پورت معمولی (dialup) برای اتصال به سازمان دولتی استفاده میکند، وقتی با کندی سرعت اینترنت و چندین بار قطعی روبرو می شود بالطبع حضور فیزیکی برای انجام امور اداری خود را به استفاده از اینترنت ترجیح میدهد.
کرباسی با اشاره به اینکه در کیفیت خدمات اینترنتی عوامل متعددی دخیل هستند و حلقههای فراوانی در کیفیت اینترنت نقش دارند، اظهار داشت: شرکت و سازمانهای دستاندرکار ارایه خدمات اینترنت، اغلب مشکلات مربوط به کیفیت را به یکدیگر حواله میدهند.
وی افزود: در زنجیره ارایه خدمات اینترنتی شرکتهای ارایه دهنده خدمات اینترنتی (ISPها)، مخابرات استانها، شرکت زیرساخت و اپراتورها ایفای نقش میکنند ولی هنگام بروز مشکل هیچیک پاسخگو نیستند. کرباسی پیشنهاد کرد: از وقتی پهنای باند وارد کشور میشود تا رسیدن به شرکتهای ارایه دهنده اینترنت (ISPها) یک مرکز مشخص میتواند مسئولیت ارایه خدمات را بعهده بگیرد و از ISP تا کاربر نیز سازمان دیگری برای پاسخگوی به نیاز کاربران بعنوان مسئول تعیین شود.
وی با تاکید بر اینکه ارتقا کیفیت خدمات اینترنتی در سرویسهای موجود ارایه شده در اینترنت مهمتر از توسعه یافتن خطوط پرسرعت است، افزود: تا زمانی که کیفیت خدمات ارتقا پیدا نکند، توسعه خطوط پرسرعت نیز چاره کار نخواهد بود.
وی افزود: اغلب کاربران فعلی اینترنت بر این باورند که اگر از اینترنت پرسرعت (ADSL) استفاده کنند مشکلات آنها حل خواهد شد ولی اینترنت پرسرعت حلال مشکلات فعلی نیست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد