احتمال همکاری تبلیغاتی مایکروسافت و یاهو قوت گرفت!

مایکروسافت و یاهو با هدف به چالش کشیدن گوگل به توافق برای همکاری در زمینه فن‌آوری جست‌وجوی اینترنت و تبلیغات نزدیک شده‌اند.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس گزارش بلومبرگ که به نقل از منابع آگاه صورت می‌گیرد، این دو شرکت که چند ماه گذشته مشغول مذاکره بوده‌اند ممکن است تا هفته آینده به توافق برسند.


بر اساس این گزارش، در حالی که مایکروسافت و یاهو نسبت به یکسال گذشته به بستن قرارداد نزدیک شده‌اند همچنان احتمال دارد مذاکرات به نتیجه نرسد. این دو شرکت به دنبال راه‌هایی برای رقابت با گوگل هستند که طبق جدیدترین آمار کام اسکار در ماه ژوئن، ۶۵ درصد از بازار جست‌وجوی اینترنت آمریکا را در اختیار دارد؛ یاهو با ۱۹/۶ درصد در مکان دوم و مایکروسافت با ۸/۴ درصد در مکان سوم قرار دارد.


با وجود این گزارش، مقامات یاهو و مایکروسافت حاضر به اظهار نظر در این زمینه نشدند. مایکروسافت برای نخستین بار در اوایل سال ۲۰۰۸ با پیشنهاد ‌۴۴/۶ میلیارد دلار برای خرید یاهو ابراز تمایل کرد و پس از رد این پیشنهاد از سوی هیات مدیره یاهو، رقم پیشنهاد خود را بالا برد اما با به توافق نرسیدن طرفین بر سر قیمت، این شرکت نرم‌افزاری چند ماه بعد از مذاکرات کناره‌گیری کرده و از آن زمان مکررا اعلام کرد دیگر علاقه‌ای به خرید یاهو ندارد.