آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

DATA CENTER چیست؟

تا قبل از دهه 90 استفاده از اینترنت برای مردم عادی به سادگی امکان‌پذیر نبود، چرا که استفاده از امکانات اینترنت نیاز به دانش خاصی داشت. محیط خط فرمانی(Command Line) و ساختار غیر گرافیکی اینترنت سبب شده بود که کاربران عادی علاقه چندانی به استفاده از اینترنت نداشته باشند. 
در اوایل دهه 90، پس از به وجود آمدن مفهوم وب در اینترنت (سال 1993 ) و پروتکل HTTP که به سادگی امکان به اشتراک گذاشتن مستندات در اینترنت را در اختیار کاربران قرار می‌داد، روز به روز بر تعداد کاربران اینترنت افزوده شد. از سوی دیگر با اضافه شدن کاربران اینترنت، حجم مستندات نیز روز به روز افزایش یافت. مسلماً خطوط سابق اینترنتی و سرورهای موجود، توانایی جوابگویی به خیل عظیم کاربران را نداشتند. 

ادامه مطلب ...

فیلم آموزشی Installing Local Printer and Sharing

فیلم اموزشی نصب و به اشتراک گذازی پرینتر تحت شبکه برای تمام کاربران فیلم اموزش جالبی هستش امیدوارم که خوشتون بیاد



دانلود فیلم اموزشی

آشنایی با سازمان های استاندارد در زمینه شبکه

موفقیت اترنت نشان داد که که باز ار روش استفاده از شبکه های اختصاصی را ترجیحنمی دهد.
مشتریان یک محیط کاری باز را با برنامه های کاربردی مختلف که به تولیدات
سخت افزاری وابسته نباشد، می خواستند. این قابلیت میان عملیاتی باعث ایجاد رقابتدر تولیدات جدید شد. اهداف سیستم های باز عبارتند از:
هزینه کمتر
توانایی بیشتر
قابلیت عملیات متقابل بین سازندگان وسایل مختلف
این امر نیازمند این مطلب است که قابلیت های راتشخیصدهندوچگونگی
برقراری ارتباط و اشتراک داده ها را بدانند . این مطلب باعث شد که استانداردهایمختلفی در این زمینه ایجاد گردد.
در حال حاضر مؤسسات استاندارد زیادی در زمینه تکنولوژی اطلاعات و شبکه ها
وجود دارند که در جهت هماهنگی استانداردها با هم همکاری می کنند. در این قسمتسازمان های استاندارد مختلف را بررسی خواهیم کرد.

ادامه مطلب ...

فیلم آموزشی backing_up_Active_Directory

امروزه تهیه پشتیبان از فایل ها , اسناد و دیتاها در هر شبکه و سیستمی , خواه شبکه کوچک یا بزرگ باشد ضروری به نظر می رسد ؛ حتی تهیه پشتیبان بر روی رایانه های شخصی هم گاهی واجب می باشد.در همین راستا پشتیبان گیری از Active Directory هم در جهت نگهداری و پشتیبانی از آن یکی از اصول پایه و مهم به شمار می آید.

فیلم اموزشی امروز برای شما قرار دادم که نحوه پشتیبان گیری از اکتیو دایرکتوری رو برای شما شرح میده.

 

دانلود فیلم آموزشی

فیلم آموزشی سرویس SUS

تمام شما هم در شبکه های خود ویندوز و یا برنامه هایی دارید که از طریق اینترنت آنها را آپدیت می نمایید و بر روی هر کامپیوتر در شبکه این برنامه ها نصب شده اند و بایستی تک تک آنها از روی اینترنت خود را آپدیت نمایند. خوب در اینجا دو مشکل به وجود می آید یکی این میباشد که شما بایستی برای تک تک کامپیوترهای عملیات آپدیت را انجام دهید و دیگر اینکه پهنای باند بسیار زیادی برای آپدیت اختصاص داده می شود و این مقرون به صرفه نمی باشد و همچنین ترافیک شبکه نیز بالا میرود. 

برای جلوگیری از مشکل ذکر شده ، سرویس SUS برطرف کننده آن می باشد. شما می توانید با راه اندازی این سرویس دارای 2 مزیت زیر شوید :  

1- Update تمامی کلاینت ها با سرعت بیشتر ( که در ادامه گفته می شود به چه دلیل)  

2- کاهش ترافک پهنای باند اینترنت.    

در ابتدا بایستی این سرویس را نصب نماییم. برای نصب این سرویس بایستی IIS را نیز نصب نماییم.

* توجه داشته باشید که SUS برای خصوصا شبکه هایی که درایران هستند بسیار مفید می باشد چرا که پهنای باند اینترنت در ایران بالا نیست و شما می توانید با راه انداختن این سرویس از پهنای باند خود بهینه تر استفاده نمایید. 

 

دانلود فیلم آموزشی

کارشناسان هشدار دادن:احتمال پایان IP تا دو سال آینده

بر اساس یافتههای بررسی کمیسیون اروپا، شرکتهای معدودی برای تغییر از پروتکل فعلی آدرسدهی IPv4 به فورمت جدید IPv6 آماده شدهاند در حالی که ممکن است ظرفیت آدرسهای اینترنتی تا دو سال آینده به پایان برسد. 

کارشناسان وب هشدار دادهاند ممکن است ظرفیت آدرسهای اینترنتی ظرف دو سال آینده به پایان برسد مگر این که شرکتها به پلتفرم جدید مهاجرت کنند.

پروتکلهای IPv4 و IPv6 مربوط به روش و اختصاص آدرسهای اینترنتی هستند و از آنجا که تمامی کاربران جدیدی که به اینترنت متصل میشوند به یک آدرس IP (پروتکل اینترنت) نیاز دارند، آدرسهای موجود برای این رشد مداوم بسیار حیاتی است.

پروتکل IPv4 از آدرسهای 32 بیتی استفاده میکند که پشتیبانی وب از حدود 4.3 میلیارد آدرس منحصر را امکانپذیر میکند در حالی که IPv6 از آدرس وب 128 بیتی استفاده میکند که ظرفیت میلیاردها آدرس جدید را دارد.

بر اساس یافتههای این بررسی، از 610 سازمان دولتی، آموزشی و صنعتی دیگر در سراسر اروپا، خاورمیانه و آسیا تنها 17 درصد به IPv6 ارتقاء یافتهاند. این کمیسیون هشدار داده است بهکارگیری به موقع این پروتکل برای رشد و ثبات اینترنت ضروری است.