آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

قوی‌ترین ابرکامپیوتر چین ساخته شد

کشور چین با معرفی سریع‌ترین ابرکامپیوتر خود اعلام کرد که از این پس در زمره بزرگترین تولیدکنندگان ابرکامپیوترهای پرسرعت جهان قرار می‌گیرد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از فارس، دانشگاه ملی فناوری‌های تدافعی چین که یکی از مراکز آموزشی آکادمیک ارتش این کشور محسوب می‌شود، ابرکامپیوتر جدید خود را که می‌تواند چهارمین ابرکامپیوتر پرسرعت جهان محسوب شود، به بازار عرضه کرد.
این ابرکامپیوتر که Milky Way نام گرفته است، در حالت تئوری و آزمایشگاهی می‌تواند در هر ثانیه یک میلیون میلیارد محاسبه را انجام دهد که این رقم با مقیاس فلاپ محاسبه می‌شود و نخستین ابرکامپیوتر چین است که قابلیت انجام این تعداد محاسبه در یک ثانیه را دارد.
این ابرکامپیوتر هم‌اکنون نام چین را در رتبه چهارم لیست Top500 که مربوط به پرسرعت‌ترین ابرکامپیوترهای جهان می‌شود، قرار داده است و نسخه آتی این لیست که در نوامبر منتشر خواهد شد، Milky Way را نیز شامل می‌شود.
قرار است این ابرکامپیوتر برای انجام محاسبات بیوپزشکی، فرآینده زلزله‌شناسی طی حفاری‌های نفتی و طراحی سفینه‌های فضایی مورد استفاده قرار گیرد.
این ابرکامپیوتر 11 هزار میکروپردازنده اینتل و AMD را در خود جا داده و هزینه ساخت آن 600 میلیون یوان(88 میلیون دلار) بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد